Baarle-Hertog: het mooiste dorp van Vlaanderen?

dinsdag 11 maart 2008

Dat was toch wel een hele overgang

Van het rijk der verbeelding recht in een vergadering over het mooiste dorp van vlaanderen. Ik ben Bolle, Bolle Clavis, maar toch vooral Bolle.Ik kom daar in die vergadering en dat was toch wel even schrikken. Nu was ik al iets gewoon van rare creaturen in het rijk der verbeelding, maar hier zaten toch wel een paar exemplaren bij die een vergelijking met onze creaturen met glans zouden doorstaan.Bij mijn eerste kennismaking met deze goedgemutste bende heb ik vooral geluisterd om zo vlug mogelijk te weten te komen wat er van mij verwacht wordt.Kwestie van niet voor niets uit het rijk der verbeelding gekomen te zijn. Ik kwam al te weten dat ik uit mijn pijp zal mogen komen, want de wil om te winnen hing als dikke rookslierten in de lucht. Allerhande bedenksels vlogen van hier naar ginder en op den duur werd er zelfs geestrijk vocht bovengehaald om het denken maar op gang te houden. En dat vond ik wel een zeer positief punt want ik was al in het rijk der verbeelding een groot liefhebber van een goed glaasje. Wat dat betreft ben ik denk ik zeer goed terecht gekomen. Carnaval is dan misschien wel juist voorbij. En dat moet wel een hoogtepunt zijn op het vlak van feestvieren, heb ik vernomen. Maar voor de rest wordt hier in Baarle-Hertog toch echt wel van het leven genoten. Ik moest maar eens gaan zien op zondag in het centrum. Dan kun je hier op de koppen lopen, werd er verteld. Dat zal ik dan ook zeker doen. Ik zie mezelf al helemaal zitten op een gezellig terrasje. Maar, zei een boer uit Zondereigen die ook in de vergadering zat, in Zondereigen moet je ook zeker eens langsfietsen.Want het minste als de zon zich laat zien is dat daar ook een komen en gaan van fietsende levensgenieters. Ik denk dat ik mij op een aangename manier van mijn taak als promotor-verslaggever zal kunnen kwijten. En ik zie de toekomst dan ook hoopvol tegemoet.
Tot schrijfs

Bolle C.

1 opmerking:

Bollefan zei

Oh...!!! wat een leuk dorp ... Zijn alle mensen even gezellig als Bolle C.?